.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جهت اطلاع روزنامه جمهوری اسلامی یکشنبه

* يك فروند قايق تندرو گشتي جمهوري اسلامي ايران، با سرعت بالا به سمت ناو هواپيمابر آمريكايي آبراهام لينكلن كه چهار روز پيش وارد آب‌هاي خليج فارس گرديد، حمله ور شد. به گزارش مشرق به نقل از رويترز، نظاميان آمريكايي كه بشدت از اين اقدام قايق تندرو ايراني وحشت زده شده بودند از طريق بالگرد محافظي كه بر فراز اين ناو درحال پرواز بود، علائم هشدارآميز براي اين قايق ارسال كردند اما سرنشينان قايق، بدون توجه به اين اخطار، مسير خود را با همان سرعت به سمت اين ناو غول پيكر آمريكايي ادامه دادند. خبرگزاري انگليسي رويترز كه در گزارش خود، اين لحظات را تنش آميز توصيف كرده است، مي‌افزايد: اين قايق بسيار كوچك خاكستري رنگ، درآخرين لحظات، با يك گردش سريع، از اصابت به ناو آمريكايي خودداري كرد. براساس همين گزارش، قرار است ناو هواپيمابر يو. اس. اس. انترپرايز كه با سوخت هسته‌اي حركت مي‌كند نيز در مأموريت دريايي خود، تا يك ماه ديگر وارد منطقه شود و از تنگه هرمز عبور كند. يك ناوهواپيمابر ديگر به نام يو. اس. اس. كارل وينسون نيز هم اكنون در منطقه حضور دارد. وزارت دفاع انگليس نيز اعلام كرده است: يك فروند ناو محافظ نيروي دريايي سلطنتي انگليس و يك ناوچه فرانسوي نيز از تنگه هرمز عبور كرده و به گروه ناوهاي آمريكايي ملحق شده‌اند. آنها اين تصور را براي باز نگهداشتن تنگه هرمز لازم مي‌دانند.

* افراد پليس جمهوري آذربايجان پنجشنبه شب گذشته با مراجعه به خانه‌هاي خبرنگار محلي و راننده نمايندگي صدا و سيما، آنها را بازداشت كردند. به گزارش عصر ايران به نقل از فارس، يكي از بستگان اين خبرنگار گفته پنج نفر پليس بدون ارايه حكم، برادرش را از منزلش بازداشت و به كلانتري برده و از آنجا به قرارگاه مركزي پليس باكو منتقل كرده‌اند. آنار بايراملي كه طي چهار سال اخير خبرنگار محلي صدا و سيما مي‌باشد در افكار عمومي جمهوري آذربايجان به عنوان يكي از متعهدترين خبرنگارها شناخته مي‌شود. تاكنون گزارش رسمي در اين خصوص بازداشت‌ها منتشر نشده اما احتمال مي‌رود براي جلوگيري از اطلاع رساني آزاد، پليس اتهامات ساختگي متوجه آنها سازد، بويژه اينكه در گنجه، باكو، نارداران و جليل‌آباد نيز پليس طي دو روز اخير بيش از چهل نفر از فعالان اسلامي و روحانيون را بازداشت و به سبك اتهام‌زني‌هاي دوران شوروي، آنها را به داشتن مواد مخدر متهم كرد.

* در پي اقدام ارتش پاكستان در سركوب شيعيان مظلوم پاراچنار، چند تن ديگر از افراد معترض به انفجار اخير به شهادت رسيدند. به گزارش البرز به نقل از واحد اطلاع رساني رزمندگان مقاومت پاراچنار، با اقدام ارتش پاكستان در كشتار شيعيان معترض پاراچناري، دو تن ديگر به 6 شهيد اقدام ارتش افزوده شده و اين شهدا به 8 تن رسيدند. براساس همين گزارش، دو خودروي ون نيز كه ديروز از پيشاور به سمت پاراچنار در حركت بودند به دلايل نامعلومي هنوز به مقصد خود نرسيده‌اند و از سرنوشت سرنشينان اين دو خودرو نيز اطلاعي دردست نيست. اين گزارش مي‌افزايد تعداد شهداي انفجار ظهر ديروز كورمي بازار پاراچنار به 26 نفر افزايش يافته و با احتساب 8 شهيد اقدام ارتش تعداد شهدا به 24 تن رسيده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.975 seconds.